von Fans für Fans

Azumi

 

Aus dem offiziellen Programm:
Seit VERSUS, dem Tanz der Teufel mit der Würze eines Schwertes von Hattori Hanzo, gilt Ryuhei Kitamura als große Hoffnung im japanischen Genrekino. Seine Markenzeichen - schwindelerregende Choreografien, rasant verrückte Kamerafahrten und zufriedenstellender Bodycount - finden sich auch in seinem gnadenlos schwarz-humorigen Big-Budget-Spektakel AZUMI: Kitamuras Verfilmung des Mangas von Yo Koyama ist eine Schwertkämpfer-Operette, in der überflüssige Dialoge radikal dem Säbel zum Opfer fallen.

Denn hier wird in ordentlicher Shakespeare-Manier langsam und länger gestorben, als Blutfontänen aus Körpern zu spritzen in der Lage wären. Der Bösewicht kommt mit pinkfarbenem Lidschatten als Kreuzung aus Jesus und Boy George daher, und Teenager kämpfen sich als erbarmungslose Killermaschinen durch die Fronten des kriegserschütterten Japan im 17. Jahrhundert.

Allen voran AZUMI, als Neunjährige mit anderen Waisen zur Attentäterin herangezogen, und mit dem Auftrag in die Welt geschickt, alle Warlords, die die Ordnung im Staat bedrohen, aus dem Weg zu schaffen. Als Tochter im Geiste von Uma "The Bride" Thurman fegt sie im Alleingang zweihundert säbelschwingende Ninjas vom Schlachtfeld und lässt selbst das Massacre in the House of Blue Leaves wie einen Origamikurs aussehen.


Ryuhei Kitamura's follow-up to his cult item VERSUS is another foray into bloody swordplay, only this time around he's placing his absolutely incredible action sequences into the context of a historical story about ten guys in feudal Japan who are being brought up as the most deadly assassins, LADY SNOWBLOOD-style.

Focus Asia favorite Ryuhei Kitamura (Versus, Aragami) is back with his first big-budget action extravaganza, a high-powered female swordplay epic.

It wouldn't be Focus Asia without a new film from Japanese action auteur Ryuhei Kitamura, and this year, the cult favorite filmmaker delivers his first big-budget studio action spectacle. Fortunately, Kitamura's advancement into more lavish filmmaking territory has changed little of his deliriously mercurial style: Azumi may have kicked Kitamura out of the independent arena and into the big leagues, but that's just allowed him to spend more money on swords, giddily agile camerawork, and -- of course -- bloody mayhem. It's also interesting to see the filmmaker foreground a female character for the first time.

Set in feudal Japan, Azumi follows the eponymous heroine (portrayed by the fetching Aya Ueto), trained since childhood to serve as the ultimate assassin. With her fellow male warriors, Azumi is sent by her master to execute three powerful warlords who threaten to send the country into unjust battle -- but their mission is far from easy, as the triple-digit body count makes very clear.

Updating the traditional Japanese samurai film to contemporary action blockbuster levels, Kitamura delivers the kinetic, blood-spattered goods his fans have come to expect, driven by his reliably fantastic bag of cinematic tricks (one shot -- a gravity-defying vertical pirouette encircling two suspended duelists -- must be seen to be believed). With a climax that makes Kill Bill's House of Blue Leaves massacre look like a Sunday afternoon tea party, Azumi knows what you need, and gives it to you in excess - and she could kick Uma's ass any day of the week.

Philadelphia Film Festival



Azumi carves her way through a body count that rivals any three average samurai flicks.

filmcritic.com



6.5 Sterne (34 Bewertungen)

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